Vilken jävla lunch!

Torsdagen den 25:e juni 2009

- Hej, det var länge sen, sa besserwisserfjanten och kramade om den allvetande kvinnan och tittade sig noga omkring med sina vattnigt oskyldiga ögon för att registrera att alla verkligen sett den ömma aktionen. Noggrant sökte blicken efter maestros gillande men gick bet då denna tredje matador ännu inte masat sin långa och slitna lekamen från sin arbetsplats till mötesplatsen.

Så började det... sen återförenades de tre, varav den siste för dagen ynkligt ryggskadad, vid lunchbordet och de två vanliga tupparna försökte vinna den sköna jungfruns gunst genom mer och mer tillgjorda skämt om stripklubben i Skogsby. Övriga lunchintagande bordskamraters påtvingade tystnad ignorerades i sedvanlig stil. Stackars oskyldige Skogsbybon hamnade i skottlinjen för skämten men tuggade stillsamt sin baguette och hummade åt skämten.

- Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att gå dit, slängde den kramande fjanten ur sig och fick vilt bifall av sin nestor.
- Fast du är väl redan stammis..., fortsatte samme idiot med en fåraktig blick i sidled där han kunde fokusera först på närmast sittande nestorn och sedan på den tuggande och tilltalade Skogsbybon för att slutligen landa blicken på den vackra mön för att plocka in poängen.

Mitt emot eländet försökte jag fortast möjligt trycka i mig min spätta med potatis och dillmajonäs. Smaken var god men målet blev att kunna avsluta för att sjappa till lugnet på mitt kontor och en kopp svart kaffe i välkommen tystnad.

Gudskelov är veckan snart slut. Dessa ständiga skämt och samtal om exakt samma saker gör mig galen. Visst... det var kul med stripskämt för två veckor sedan men under två veckors utdragen långbänk har malandet fortsatt.

Jag är inte säker på att associationerna slutar nästa vecka. Möjligen dyker det upp något nytt ämne. Det enda jag med absolut säkerhet vet är att nästa ämne också kommer att dras alldeles för långt och alldeles för länge. I synnerhet av den kramande fjanten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0