Lediga dagar

Tisdagen den 17:e mars


Café Lotsen

När man, som min sambo gör, jobbar inom handeln så går man lite utanför den gängse bilden av normen. Livet blir, vill jag ha sagt utan att gnälla, inte riktigt så enkelt att styra upp som det blir i de familjer där man har vardag och helg i en strikt avgränsad form.

- Ni kan väl komma över på en bit mat och lite vin på lördag? föreslog en kamrat till oss en gång.
- Njae, Johanna jobbar till halv sju och sen jobbar hon på söndag, svarade jag.
- Jaja... men det är ju ändå lördag, replikerade den inbjudande bekante som inte riktigt gjorde kopplingen till att dagen efter skulle vara arbetsdag.
 - Ni kanske kan komma till oss på tisdag kväll istället, kontrade jag lite provocerande för att se om det trillade ner något polett.
- Nej men det går ju inte. Jag tänkte vi kunde ta lite vin och sitta och snacka framåt natten.
- Men det kan vi väl göra här hos oss på tisdag, sa jag.
- Men Fredric... det är ju mitt i veckan. Jag orkar inte det om jag ska upp och jobba...

Plong... Poletten trillade ner men maskinen startade inte.

Ska vi hitta på något på en helg så har vi bara varannan helg att tillgå. Visst är sambon ledig mitt i veckan någon dag men då sitter ju jag på min ändalykt och fnular på jobbet.

Fördelen med en sambo som är ledig någon dag i veckan är att det öppnas lite möjligheter. Raggmunk på Café Lotsen till exempel.

Kommentarer
Postat av: Pezster

Hahahaaa... skitbra inlägg! Tack för skrattet!

2009-04-02 @ 12:19:56
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: EVAMY - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn

Helt rätt ju! :)



Det där cafét såg mysigt ut.. var ligger det?

2009-04-22 @ 13:05:08
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, Café Lotsen! Solklart besök varje sommar när man är hemma i Kalmar och hälsar på =)

2009-04-28 @ 20:06:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10656

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0