Kul att du lyssnar

Fredagen den 15:e maj 2009

Min sons skola har haft friskvårdsvecka den här veckan vilket är ett synnerligen lovvärt initiativ. Det började på måndagen med en cykeldag och fortsatte sedan med buggkurs, Ju-jutsu, handboll, orientering och friidrott innan det avslutades med en milslång vandring på Öland.

Förutom att alla skolbarn får roa sig med allehanda omväxlande former av rörelse så slipper de den sedvanliga skolverksamheten vilket uppskattas å det grövsta. Speciellt i maj när sol och sommar hägrar i horisonten.

Många av dagarna har det grillats korv och hamburgare i det gröna men vissa dagar har vi föräldrar fått skicka med både fika och lunch vilket vi naturligtvis inte knorrar nämnvärt över. Pannkakor är en återkommande vinnare i de sammanhangen.

- Bra att du skicka med en extra påse till mitt skräp, sa storpojken berömmande till mig när vi landat hemma vid köksbordet en eftermiddag.
- Klart jag gjorde, du bad ju om det, besvarade jag berömmet.
- Jo... men det var kul att lyssnade... för en gång skull, dömde han sedan förvånande vilket hade den effekten att min skäggiga haka trillade ner.

Vissa kommentarer som trillar ut ur den där munnen häpnas man synnerligen över.

För en gångs skull... Bah!... Kasta inte sten i glashus lille pojk...

Kommentarer
Postat av: Ingela



Ens barn slutar aldrig att förvåna en.. :)



Tack för gratulationer på vår Bröllopsdag!

Jag kanske inte var 12 när jag gifte mig, men 18 var jag. Kanske lite väl tidigt kanske... Men vi är ju gifta fortfarande. :)



Hoppas att du har en fin kväll!

2009-05-15 @ 23:27:07
URL: http://mammabloggen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0