Grönt och blått

Onsdagen den 13:e maj 2009


Alicia gillar utsikten från vårt fönster...

Det var en trött liten flicka som masade sig från sängen mot trappan ner till en hägrande uppvakningsstund framför TV:n innan avfärd till dagis. Jag uppfattade bara de hasande stegen då jag vid tillfället försökte skaka liv i hennes bror men när jag kan ut i hallen på övervåningen fick jag se henne stående blickstilla vid toppen av trappan i sitt rosa nattlinne tittandes ut genom fönstret.

Jag tittade ljudlöst på henne en stund och funderade över när hon skulle fortsätt nerför trappan men hon gjorde ingen ansats att fortsätta.

- Det är så vackert med det gröna och det blåa, sa hon lika filosofiskt som oväntat utan att röra en enda del av sin kropp utom det som frambringade orden.

Långsamt skred jag fram emot henne för att inte störa magin men när en golvbräda knarrade under mina åttiosju kilo som möjligen blivit ett par hekto mindre så vände hon sig långsamt om tittade på mig.

- Jag måste kissa, hasplade hon ur sig och svepte förbi mig in på toaletten.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Kan en tidig dagismorgon börja bättre? Ibland...ja, ganska ofta...är de ljuvliga de små.

2009-05-14 @ 21:22:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21208/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0