Bädda sängen

Fredagen den 30:e oktober 2009

- Ska vi titta på filmen snart, undrade min dotter studsigt när jag stod i köket och plockade undan lite grejer som jag ville ha bort innan jag skulle njuta av en filmstund med barnen.
- Jag ska bara göra det här och bädda sängen först, sa jag och tittade på henne och upptäckte att det glimmade till något i ögonen på henne.

Hon vände ganska snabbt på klacken och skred iväg mot sofforna vid TV:n där storebror väntade otåligt. Via hallen kunde jag höra deras samtal.

- Jag vet vad vi kan göra innan filmen, sa Alicia ivrigt till storebror.
- Vadå? svarade han med en suck så som storebröder gör.
- En bra överraskning, sa hon och sedan något mer som jag inte lyckades höra på grund av att hon sänkte rösten.

När de kutade uppför trappan log jag för mig själv. Övertygad om att överraskningen skulle vara en bäddad säng och en tidigare filmstart. För att inte förstöra min överraskning som jag var säker på väntade så avvaktade jag i köket tills de kommit ner och bänkat sig framför TV:n.

- Jag ska bara gå upp och bädda sängen, sa jag när jag hastade förbi barnen på väg mot sovrummet där jag trodde att min enda insats skulle vara att inspektera barnens verk.

Jag tog de tretton trappstegen i åtta steg och fortsatte in i sovrummet för att titta på den bäddade sängen. Med viss besvikelse kunde jag dock konstatera att sängen var lika obäddad som när jag klivit ur den på morgonen. Den förväntade överraskningen uteblev men blev å andra sidan ändå en överraskning. Vilken överraskning de pratat om har jag fortfarande ingen aning om.

Kommentarer
Postat av: Thomas Filipsson

Hej, Sega pappan!

Kul att läsa din blogg!

Fick tips av Hella Lundeklint.

Läs gärna min oxå!

Hon tycker att vi har samma stajl, liksom...!

http://thomas-slutasnusa.blogspot.com/

2009-10-31 @ 15:30:42
URL: http://thomas-slutasnusa.blogspot.com/
Postat av: Anonym

2009-10-31 @ 15:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0