Discoprinsen

Torsdagen den 5:e mars 2009



Skrudad för disco i kläder från Oxford Street

- Jag vill ha slipsen, sa Adam när vi började prata om packning inför morgondagens äventyrliga dag.
- Visst, svarade jag som tog tillfället i akt att vara med och bestämma om kläder då hans mor befann sig på andra aktiviteter under kvällen. Naturligtvis tog dock sonens ömma moder en kontrolltitt ner i den packade väskan när hon kom hem och till min stora glädje fanns bara en anmärkning. När hårgelén var nedlagd i väskan ansågs packningen godkänd.

Upplägget för fredagen började med en hemmasnickrad affisch i skolans korridor som proklamerade att det skulle hållas lågstadiedisco i grannskolans matsal. Min son nappade direkt på idén vilket han idogt gjort då det nalkats discomöjligheter ända sedan debuten i förskoleklassen för drygt två år sedan.

De är ett gäng grabbar i klassen som har fattat tycke för dessa aktiviteter vilket jag tycker är riktigt kul. De kommande äventyren späddes dessutom på med ett erbjudande till sonen om övernattning hos en av de discopigga klasskamraterna. En övernattning som ska följas upp med ett simhallsbesök påföljande dag.

- Shit, vilken dag! sa Adam studsande förväntansfull när upplägget blev klart för honom.

Det bästa av allt; vi behöver inte lyfta ett finger. Discopolarens föräldrar har styrt upp verksamheten från start till mål vilket ger oss ett litet utrymme att luta oss tillbaka och umgås med vår dotter på tre man hand. Det är ju inte så ofta det erbjuds möjlighet för ett av barnen att ha två föräldrars uppmärksamhet en hel kväll.

När storpojken svingar sina olurviga och slänger med slipsen på dansgolvet så sitter vi således hemma i godan ro utan att behöva tänka på hämtning, lämning och skjutsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0