Sköna maj

Tisdagen den 26:e maj 2009



Fullare än den ser ut

Jag minns inte hur det var innan vi fick barn men numera hopar sig aktiviteterna under hela den grönskande månaden. Visserligen har en stor del redan passerat men för vår del är slutspurten en makalös samling av aktiviteter. Hittils har maj varit relativt lugn då det bara varit ett dussintal fikakorgar till skol- och dagisutflykter, två föräldramöten, fotbollscup, friskvårdsvecka på skolan, barngymnastikavslutning och lite andra mer eller mindre spännande aktiviteter.

Måndagen kändes lugn eftersom den bara innehöll en kick-off med ridning på islandshästar för min sambo och en fotbollsmatch för sonen där jag ledde laget och lilltjejen utgjorde den sedvanliga medhängande vanten.

Tisdagen började redan innan klockan åtta då det var inplanerat ett utvecklingssamtal på dagis som bakats ihop med inskolningssamtal inför dotterns inträde i förskoleklassen till hösten. Därefter hade jag i egenskap av ordförande i skolans föräldraförening ett kort möte med rektorn inplanerat innan nästa möte på jobbet klockan nio. Min sambo, som har en ledig dag, och jag ska iväg på ett viktigt ärende klockan ett och sedan bär det tillbaka till jobbet en stund. Efter skol- och jobbdagens slut väntar grillning med den blivande förskoleklassen. En aktivitet som tyvärr utesluter Adams medverkan i den utmanande fotbollsmatchen mot Färjestaden.

Imorgon är det Adams nionde födelsedag vilken han på kvällen får fira i stadsparken tillsammans med drygt femtusen kvinnor som stretat sig runt det årliga Margaretaloppet. I loppet kommer både hans mor och mormor samt eventuellt lillasyster att kämpa vilket gör att vi fattar posto vid en av stadens lekparker för bästa upplevelse av den kvinnliga strömmen. Därefter sammansluter vi med de kämpande damerna i parken för en födelsedagsfika i det gröna.

Torsdagen bär en relativt vanlig dag i sitt sköte. Då utsätts vi bara för den vanliga tidspressen att hinna med hämtning och mat innan fotbollsträningen på kvällen. Däremot får det nog bli en planeringsstund framåt aftonen för att styra upp logistiken inför lördagens barnkalas. Ett kalas som gör att fredagen bör läggas på förberedelser som inhandling av diverse varor och gräddning av de beställda pannkakorna.

Lördagen bjuder sedan till tvenne kalas. Först firar vi av storpojken, som lägger ytterligare ett år till handlingarna, med ett hejdundrande barnkalas med tillhörande och förbeställda pannkakor och kladdkaka. Till detta event har vi tillkallat förstärkning i form av morföräldrar vilka blir kvar efter kalaset för att fira dottersonen för egen del.

Söndagen ser relativt lugn ut och med min sambo ledig, vilket tyvärr bara är varannan helg, så blir det förmodligen en vanligt lugn förmiddag då vi bara ska hinna med de vardagliga aktiviteterna som kommer att bli åsidosatta under veckan. En fotbollsmatch för nioåringarna står på programmet under eftermiddagen vilken blir en intressant drabbning då flera av Adams klasskamrater spelar i motståndarlaget.

Det är en späckad vecka och man kan se det på två olika sätt. Antingen kan man granska den fulltecknade kalendern och sucka djupt besvärande eller så kan man se varje enskild aktivitet som givande och intressanta stunder.

Jag väljer helst det senare men vet av erfarenhet att det blir svårt. Vilja och inställning styr inte alltid den trötta hjärnan.

Nästa vecka? Jodå... det ser trevligt ut. Det är dagisutflykt, svärmors födelsedag, fotbollsträningar, ledarträff och det sedvanliga heltidsjobbet för oss båda. En vanlig vecka i livet...

Just det... jag höll på att glömma. Det är ju mors dag på söndag.


Kommentarer
Postat av: supermom

Tackar för kommentaren hos mig! Har tittat runt lite hos dig nu... vilken härlig blogg du har! Du skriver på ett sätt som jag verkligen gillar...





Ha en bra dag!

2009-05-26 @ 11:46:34
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-26 @ 11:51:43
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Broder J

Du glömde något på onsdag kväll. CHAMPIONS LEAGUE FINAL

2009-05-26 @ 21:24:41
Postat av: Tina

Skönt att se att någon mer än jag har en fulltecknad agenda!! Hoppas att loppet gick bra för dina tjejer! Jag har nu låst upp min blogg så det är lättare att kika in!

2009-05-27 @ 22:35:52
URL: http://pumansliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0