Tankeläsare

Måndagen den 18:e maj 2009


Tio rosor för elva år


Helgen kom och tog slut som en löning i juletid men hann ändå inhysa en hel säck med intressanta upplevelser. En av dem var på söndagen då jag och min sambo enligt vår gemensamma tradition tog den norska nationaldagen till att fira vår gemensamma resa genom livet.

Jag kom hem med ett fång glädjande rosor och fick en kram, en puss och ett litet brunt paket som återgäldning och uppskattning.

Det var elva år sedan jag och min sambo slog våra känslomässiga påsar ihop och på den tiden har jag många gånger funderat över huruvida hon verkligen tror att jag kan läsa tankar. Att vi män är tankeläsare är ju enligt tradition något som våra närmaste kvinnor verkar vara fullt övertygade om.

Jag insåg, via den gåva jag fick, att Johanna verkligen inte fallit in i tankeläsarövertygelsen. Efter elva år med en drulig karl har hon insett fakta:

Fredric kan inte läsa tankar...

Hon verkar dock inte gett upp hoppet eftersom den bruna lilla kärleksgåvan innehöll en smärt liten bok med en ytterst analyserande man på framsidan:

"Konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus.

Kanske ett måste för alla män...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0