Minst tjugo stycken

Onsdag den 28:e oktober 2009


Kalhygge?

Jag kammade min dotters hår innan läggning och njöt av stunden. Jag har inte begåvats med rikligt hårsvall men tar ut denna brist genom att dra den lila kammen genom min dotters hår. Fascinationen är stor för mig när virrvarret förvandlas till ett vattenfall av guld. Mindre roligt är det för dottern när kammen allt som oftast fastnar i en tova och mina ovana kamrörelser hastigt bromsas upp.

- Får jag kamma ditt hår, undrade dottern och vände sig om när jag ansåg mig klar.
- Det är inte så mycket att kamma, sa jag och syftade på att luggen helt försvunnit och att det lilla som är kvar tagits med maskin ner till tre millimeter.

Hon satte fingret på min panna och tittade intresserat ungefär där fingret placerats.

- Det är inte så farligt, sa hon medlidsamt och fingrade lite där min lugg satt för tio år sedan.

- Det finns ju minst tjugo håstrån här, pappa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0