God jul!

Söndagen den 8:e mars 2009


Bättre sent än aldrig?

- Ska vi fira JUL? sa min dotter med stort eftertryck när vi avslöjade söndagens planer ett par dagar innan.
- Ja, sa jag.

Det har liksom fallit sig så i år att vi firar fjolårets jul den åttonde mars. Den traditionella julfikan med min sambos barndomsvän har liksom inte blivit av och nu när vintern börjar släppa sitt grepp om vår omvärld så fick vi till det. Visserligen var lussekatterna utbytta mot kycklingfiléer och pepparkakorna mot kladdkaka men presenterna var desamma. Flitiga och förutseende som de två barndomsvännerna är så var klapparna inköpta och inslagna redan innan jul vilket föranledde att tomtar och girlanger prydde paketen.

Det jobbas varannan helg. Barn blir sjuka och några åker på semester. Någon helg är det fotbollsturnering och dagarna bara går. Julförberedelser blir mellandagar. Nyår blir sportlov och plötsligt sitter man där den åttonde mars och firar jul.

Det hade nog ändå smakat med glögg men den tanken svävade förbi först då jag satte in disk i diskmaskinen efter tillställningen. Glöggmuggarna går dock inte att diska i maskinen så just i det ögonblicket tedde sig inte glöggidén särskilt attraktiv i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0