Bosnisk service

Tisdagen den 10:e mars 2009


Vad är det denna gång?

- Tjena Fredde, jag är på skroten, vad har du för årsmodell?
- 95:a
- Bra... ring mig om en timme.

Måndagens debacle med strejkande bil, såld bilverkstad och utebliven promenad drog ner humöret en aning framåt kvällen. Min kära sambo föreslog ändå att jag skulle kolla om jag hittade något telefonnummer till vår bosniske mekaniker och ringa honom. Dels som en chansning för att få hjälp och dels för att få reda på vart han tagit vägen.

Jag konsulterade hitta.se och fann ett mobilnummer. Jag ringde och hamnade rätt. Han hade sålt men har öppnat en annan verkstad och därmed kunde jag återigen släppa ner de spända axlarna till normal nivå.

En halvtimme efter att jag ringt honom ringde han tillbaka. Då var han iväg och kollade efter en ny bränslepump. Jag gillar den servicen.

- Fredde, kan du komma med bilen i eftermiddag så fixar jag den imorgon, sa han när jag återkom en timme senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0