När grabbar snackar känslor

Onsdagen den 5:e augusti 2009

- Har du tänkt på att en av oss kommer att gå på den andres begravning, sa min allra bäste vän till mig med ena ögonbrynet höjt och blicken stadigt fäst vid min.

Denna makabra och lätt märkliga kommentar undslapp honom efter en välkomnande Bailey´s med is och en kall VB, detta underbara öl som intagits väl kylt framför den klotrunda grill som egentligen förtjänar en egen historia. Det var således inte mängden alkohol som framkallade detta tunga utspel mitt i den glättiga middagen.

Jag hade bjudits till denna vän på en bit mat och god dryck på tu man hand. Det var vår. Solen stretade emot på himlen men började ge vika för trädtopparna i väster. Värmen vågade inte riktigt infinna sig vilket fick till följd att vi intog vår delikata grillmåltid inomhus. Jag tror att jag hunnit skära en bit kött och tråcklat på en bit potatis på samma gaffel. Om jag inte missminner mig helt hade jag också hunnit leverera denna första matbit till munnen och gett den ett par rejäla käftsmällar mellan tänderna.

Det tog en stund innan hans kommentar sjunkit in och jag riktigt kopplade vad han menade. Om den långsamma kopplingen berodde på den lilla aperitifen och grillölens påverkan eller på själva budskapets överraskande innehåll låter jag vara osagt.

En av oss kommer att gå på den andres begravning. Det låter som en självklarhet men är kanske något som kommenteras vänner emellan när man passerat åttiostrecket eller liknande.

Jag lyfte ämnet med min sambo någon dag senare och hennes reaktion var lite som min. Att det skulle vara en märklig sak att säga under uppslupna former. Min sambo försvann någon minut för att syssla med något annat men kom strax tillbaka.

- Du? sa hon och pockade på uppmärksamhet.
- Ja! svarade jag och bekräftade att uppmärksamheten var vunnen.
- Han menar nog att ni kommer att vara vänner för alltid...

Jo, så kanske det var och i så fall går nog kommentaren in på min tio-i-topp över vackra-saker-som-sagts-till-mig.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-13 @ 01:03:31
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0