Tills vidare...

Fredagen den 29:e januari 2010

- Fredric, kom och kolla, hojtade min sambo som i vanlig ordning lyckades ropa på mig åtta sekunder efter att jag buffat ner ändalykten i TV-soffan.
- Vad är det? ropade jag lagom högt tillbaka för att inte väcka sjuåringen eller nästan-tioåringen som slaggat in på sina respektive rum efter en ovanlig sen vardagskväll med Robinson på TV.

Det händer förresten ganska ofta att hon lyckas hojta till när jag fått ungefär åtta sekunders ro i stillasittande eller liggande position. Hon verkar ha ett sjätte eller sjunde sinne för just det. Antingen är det efter åtta sekunder eller så är det mitt i uppgörelsen av något sportevenemang på TV.

- Kom bara, svarade hon fordrande vilket fick mig att höja ögonbrynen och sega mig upp ur soffan.

De sexton trappstegen till övervåningen avverkades i åtta steg och när jag svängt höger och vridit huvudet såg jag först den gula kungakronan och sedan resten av coolapappor.se.

- De vill ha bloggare, sa hon och släppte för ögonblicket blicken från Martin Melins orakade haka.

En stund senare hade jag skrivit ett par rader om mig och mitt bloggande och knappt tre dygn senare sitter jag och skriver mitt första inlägg.

Sega pappan har varit mitt alias. Numer lägger jag med stolthet till epitetet cool.

Häng med dit! Tills vidare hittar ni mig på...

http://www.coolapappor.se/segapappan/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0